از کدهای UTM برای ردیابی کمپینهای بازاریابی استفاده میشود و مخفف عبارت Urchin Tracking Module است. با اضافه کردن این کد به انتهای URL میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد آن در ابزارهای آنالیز سایت مانند گوگل آنالتیکس مشاهده کنید. اطلاعاتی چون منبع ترافیکی که به این URL وارد شده، حجم ترافیکی که از هر منبع وارد شده و نام کمپین. در بازاریابی آنلاین معمولاً لینکی به مشتریان معرفی میشود که بر روی آن کلیک کنند. مشتریان یا کاربران با کلیک بر روی لینک مذکور به صفحهای از سایت ما هدایت خواهند شد که به آن صفحه فرود میگوییم. گوگل با این الگوریتم، امکان تطابق موقعیت مکانی کاربران را با نشانی سایتهای اینترنتی فراهم کرد.
با سئو می توانید کاربران وب سایت خود را افزایش دهید، فروش خود را بیشتر کنید و درآمدهای چند 100 میلیونی را به راحتی برای خود، رقم بزنید. تا اینجای کار به خوبی متوجه شدید که مزایا سئو و تعریف سئو چیست و با اصطلاحات رایج سئو آشنا شدید. حال باید درباره نحوه درآمدزایی و قیمت هایی که برای پروژه های سئو در نظر می گیرند نیز اطلاعاتی داشته باشید. ما در محتوای محاسبه قیمت سئو سایت به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم اما در ادامه نکاتی را بررسی می کنیم که به طور خلاصه اطلاعاتی در این زمینه دریافت کنید. پروفایل های شرکت شما در رسانه های اجتماعی نیز می توانند در موتورهای جستجو رتبه بندی شود.
SEM یا همان بازاریابی موتورهای جستجو، یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از تبلیغات پولی، به منظور ارتقا وبسایتها و از طریق بیشتر دیده شدن آنها در صفحات موتورهای جستجو صورت میگیرد. زمانی که کاربر موضوعی را جستجو میکند، سایتهایی که در قسمت میانی یک صفحه قرار دارند، همانهایی هستند که به دلیل سئو خوب در این رتبهها واقع شدهاند. لینکهایی که در قسمت بالا و پایین صفحه مشاهده میشوند، حاصل استراتژیهای سئو میباشند. تکنیکهای سئو اگر به درستی بکار برده شود منجر به ارتقای رتبه سایت و افزایش بازدید سایت خواهد شد. سایتهایی که از این قوانین پیروی کنند در گوگل جایگاه مناسبی کسب خواهند کرد و ترافیک سایت به مرور و به شکل منطقی افزایش خواهد یافت. این افراد دستورهای سئو را به صورت تمام و کمال مورد استفاده قرار میدهند و با پیروی از قواعد گوگل تلاش میکنند رتبه سایت را صورت طبیعی ارتقا داده و جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو کسب کنند.
کافیست کلمات مهم خود را در بخش رهگیری رتبه کلمات اضافه کنید و این ابزار آنالیز سئو سایت آنها را سطح گوگل بررسی میکند و به شما نمایی از روند رشد رتبه کلمات شما میدهد. داشتن بکلینکهای معتبر به وبسایت شما یکی از مهمترین سیگنالهایی است که گوگل (و سایر موتورهای جستجو) برای رتبه بندی محتوا در نظر میگیرند. گوگل برای کشف محتوا در وب سایت ها و رتبه بندی آن در نتایج جستجو، لینکها را دنبال می کند.
بخش بسیار بزرگی از موفقیت پروژه شما، به تحلیل و چیدن استراتژی آن وابسته است که می بایست در آموزش سئو این موضوع را به خوبی بیاموزید. برای آنکه بتوانید یک تحلیل جامع و دقیق از سایت خود داشته باشید، باید فاکتورهای مختلفی را اندازه بگیرید. بنابراین به ابزارهایی برای مشاهده و گردآوری داده های آن سایت نیاز خواهید داشت. یکی از بهترین سامانه ها برای انجام این کار در مقطع کنونی دانست، گوگل آنالیتیکس نام دارد. در روش اول شما ریپورتاژ آگهی را خریداری کرده و سپس در سایت مورد نظر خود محتوا منتشر میکنید و به صفحهی خود لینک میدهید. اما روش دوم که بک لینک به روش رایگان است پیچیدگی و مشکلات خاص خود را دارد.
ارتقا سئو و بالا رفتن رتبه سایت در گوگل:
حقیقت این است که لینک دادن به سایر منابع با کیفیت می تواند از نقطه نظر سئو برای شما مفید باشد. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سختتر از گذشته شده است و بیشتر جایگاهها بیش از حد اشباع شدهاند. قرار دادن کلمه کلیدی هدف در تگ عنوان (و تا حدی در متا دیسکریپشن) بسیار مهم است. در حالت ایدهآل، تا حد امکان بهتر است که کلمه کلیدی هدف نزدیک به ابتدای عنوان باشد. با اینکه کلمات کلیدی مختلف می توانند موضوعی مستقل برای تولید محتوا باشند، اما همیشه اینطور نیست. معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند.
به روز رسانی در مقابل باز نشر محتوا
اما به طورکلی می توان گفت که تولید محتوا باکیفیت، اهمیت بیشتری از این موضوع دارد، اما اگر قادر به گذاشتن کلمه کلیدی در URL هستید، چرا که نه، این کار را حتما انجام دهید. حال مقدار استاندارد یعنی چه؟ استفاده زیاد از کلمه کلیدی کیفیت محتوا را کاهش می دهد و گوگل نیز به این موضوع کاملا واقف است و به همین دلیل با استفاده زیاد از کلمات کلیدی نمی توانید گوگل را گول بزنید. گوگل برای فهمیدن این موضوع شروع به شمارش کلمات کلیدی در متن می کند و اگر این تعداد به اندازه استاندارد بود، تکرار می کنم به اندازه استاندارد بود، رتبه خوبی را برای آن در نظر می گیرد. اهمیت بهینه کردن لینکهای داخلی به علت افزایش خزش سایت و صفحات بیشتر، انتقال اعتبار بین صفحات مهم، جلوگیری از تجربه تلخ صفحات 404 برای کاربران و درک رابطه بین صفحات مختلف توسط گوگل میباشد. عنوان صفحه در سئو داخلی اهمیت بسیار بالایی دارد همچنین یک عنوان خوب و متناسب با کسب و کارتان، در جذب مخاطب نیز تاثیر گذار است.