این گزارش به تأثیر تبعیض بر کودکان می پردازد و نشان می دهد که نژادپرستی و تبعیض تا چه حد بر آموزش، سلامت، دسترسی به تولد ثبت شده و سیستم عدالت عادلانه و برابر تأثیر می گذارد.
این نابرابری های گسترده در میان گروه های اقلیت و قومی را برجسته می کند.
یک عمر درد
کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفت: «نژادپرستی و تبعیض سیستمی، کودکان را در معرض خطر محرومیت و محرومیت قرار میدهد که میتواند تا آخر عمر ادامه داشته باشد. “این به همه ما صدمه می زند. حفاظت از حقوق هر کودک – از هر کسی که هستند، از هر کجا که باشند – مطمئنترین راه برای ساختن جهانی صلحآمیز، مرفهتر و عادلانهتر برای همه است.»
این گزارش نشان می دهد که کودکان از گروه های قومی، زبانی و مذهبی به حاشیه رانده شده، از 22 کشور کم درآمد و متوسط که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، در مهارت های خواندن بسیار از همسالان خود عقب هستند.
عقب ماندن
به طور متوسط، دانش آموزان 7 تا 14 ساله از گروه دارای مزیت بیش از دو برابر بیشتر از دانش آموزان گروه کم مزیت مهارت های خواندن پایه را دارند.
تجزیه و تحلیل داده ها در مورد سطح کودکان ثبت نام شده در بدو تولد – پیش نیازی برای دسترسی به حقوق اولیه – تفاوت های قابل توجهی را در میان کودکان گروه های مذهبی و قومی مختلف نشان داد.
به عنوان مثال، در PDR لائوس، 59 درصد از کودکان زیر پنج در گروه قومی اقلیت مون-خمر، تولد آنها ثبت شده است، در حالی که 80 درصد در میان گروه قومی لائو تای.
تبعیض و طرد، محرومیت و فقر بین نسلی را عمیقتر میکند و به سلامت، تغذیه و نتایج یادگیری ضعیفتر برای کودکان، احتمال بیشتر زندانی شدن، نرخ بالاتر بارداری در میان دختران نوجوان و کاهش نرخ اشتغال و درآمد در بزرگسالی منجر میشود.
الگوی بلند مدت
در حالی که کووید-19 بیعدالتی و تبعیض عمیق را در سراسر جهان آشکار کرد، و تأثیرات تغییرات آب و هوایی و درگیریها همچنان نابرابریها را در بسیاری از کشورها آشکار میکند، این گزارش نشان میدهد که چگونه تبعیض و طرد برای میلیونها کودک از گروههای قومی و اقلیتها، از جمله، برای مدت طولانی ادامه داشته است. دسترسی به واکسیناسیون، آب و خدمات بهداشتی، و سیستم قضایی عادلانه.
کاترین راسل گفت: «در روز جهانی کودک و هر روز، هر کودکی حق دارد شامل شود، محافظت شود و از شانس برابر برای دستیابی به پتانسیل کامل خود برخوردار باشد. «همه ما قدرت مبارزه با تبعیض علیه کودکان را داریم – در کشورهایمان، جوامعمان، مدارسمان، خانههایمان و قلبهایمان. ما باید از این قدرت استفاده کنیم.»