ایلان ماسک اعلام کرده است که میخواهد توییتر را به یک اپلیکیشن فراگیر تبدیل کند که مردم میتوانند از آن برای پرداختها، اخبار و سفارشات غذا استفاده کنند.
آقای ماسک گفت: «خرید توییتر یک تسریع کننده برای ایجاد X، برنامه همه چیز است ارسال شده در ماه اکتبر، چند هفته قبل از تکمیل خرید 44 میلیارد دلاری این شبکه اجتماعی. او بعداً گفت که توییتر می تواند مانند WeChat باشد، برنامه محبوب چینی که ترکیبی از رسانه های اجتماعی، پیام های فوری و خدمات پرداخت است.
اما نزدیک به شش ماه پس از اینکه آقای ماسک مدیریت توییتر را به دست گرفت، جاه طلبی های او برای این پلتفرم عمدتاً همین جاه طلبی ها باقی مانده است.
اگرچه این میلیاردر ده ها ترفند در توییتر انجام داده است، اما تا حد زیادی زیبایی بوده است. جین منچون وانگ، مهندس نرم افزار مستقلی که برنامه های اجتماعی را مطالعه می کند، گفت: تغییرات او بیشتر بر ظاهر پلتفرم تأثیر گذاشته است. این بهروزرسانیها شامل اضافه کردن نمادها و معیارهای بیشتری هستند که با توییتها نمایش داده میشوند، اما عناصر اصلی توییتر – تبدیل آن به مکانی برای اشتراکگذاری سریع اخبار و بحث در مورد رویدادهای زنده – تغییر نکرده است.
با این حال، تجربیات کاربران در حال تغییر است. دلیلش این است که انواع توییت هایی که آنها می بینند تحت تأثیر تنظیمات پشت صحنه آقای ماسک قرار گرفته است. او الگوریتمی را که تعیین میکند کدام پستها بیشتر دیده میشود دستکاری کرده است، قوانین تعدیل محتوا که انواع خاصی از توییتها را ممنوع میکند را کنار گذاشته و فرآیند تأیید هویت کاربران را تغییر داده است.
نتیجه یک توییتر است که شبیه همیشه به نظر می رسد، اما در توییت هایی که ظاهر و دیده می شوند، پیچیده تر و کمتر قابل پیش بینی است. کاربران گفتند. در برخی موارد، این باعث سردرگمی شده است. حتی کارمندان توییتر نیز ابراز ناامیدی کرده اند.
ماه گذشته، آندریا کانوی، طراح توییتر، ارسال شده در مورد تغییرات طراحی، گفت: «می دانیم که از آن متنفری. ما هم از آن متنفریم. ما در حال کار روی این هستیم که آن را کمتر مکش کنیم.» او اضافه کرد که این تغییرات در نهایت می تواند توییتر را «کاملاً غیرقابل استفاده» کند.
آقای ماسک به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.
بنابراین در حال حاضر چه چیزی در توییتر متفاوت به نظر می رسد، و تغییرات زیربنای این ترفندها چیست؟
خبرفید
بارزترین تفاوت، فید خبری توییتر است، جریان پست هایی که مردم هنگام باز کردن برنامه مشاهده می کنند. Newsfeeds قبلاً به صورت یک جریان منفرد از پستها ظاهر میشد و توییتهایی را فقط از حسابهایی که کاربر دنبال میکرد نمایش میداد.
آقای ماسک اخبار را به دو قسمت تقسیم کرده است. اکنون وقتی کاربران برنامه توییتر را باز میکنند، یک فید «For You» با الگوریتمی میبینند که از ویژگی محبوب TikTok و یک برگه «دنبال کردن» تقلید میکند.
فید خبری “برای شما” شامل تغییراتی است که آقای ماسک در الگوریتم توصیه توییتر ایجاد کرده است، توییت های بیشتری از افرادی که کاربر آنها را دنبال نمی کند و موضوعات و علایق جدید را پیشنهاد می کند. این همچنین به این معنی است که کاربران ممکن است پستهایی را از انواع تولیدکنندگان محتوا ببینند که ممکن است به آنها علاقه نداشته باشند. در یک نقطه در ماه فوریه، این الگوریتم فید کاربران را با توییتهای آقای ماسک پر کرد.
در اینجا چگونه ممکن است فید خبری “برای شما” یک کاربر به نظر برسد، با نمونه ای از توییت از حسابی که کاربر آن را دنبال نمی کند و الگوریتم پیشنهاد می کند. برای اینکه کاربران فقط پستهای افرادی را که دنبال میکنند ببینند، باید به برگه «دنبال کردن» بروید.
علامت ها را بررسی کنید
آقای ماسک همچنین توییتر را با اضافه کردن سیل علامتهای رنگی اصلاح کرده است، که تغییر عمیقتری در نحوه تأیید هویت سازمانها، دولتها، افراد برجسته و سایر حسابهای رسمی توسط پلتفرم ایجاد کرده است.
توییتر قبلاً علامتهای سفید و آبی را برای کاربرانی که «تایید شده» بودند، ارائه میکرد، نوعی نشان برای کسانی که هویت خود را ثابت کرده بودند و معمولاً شخصیتهای عمومی بودند، مانند سیاستمداران و افراد مشهور. علامت های چک رایگان بود.
آقای ماسک شروع به دریافت هزینه ماهانه 8 دلاری از کاربران در ازای یک علامت چک کرده است و چک مارک های رایگان از این ماه شروع به ناپدید شدن کردند. او اساساً طرفدار پرداختهای مشترکان است، و از این ایده که علامت چک به معنای قابل توجه بودن یک حساب است، فاصله میگیرد.
اکنون علامت های چک زرد نشان دهنده حساب های شرکتی است، در حالی که علامت های چک خاکستری نشان دهنده حساب های مقامات دولتی است. شرکتها همچنین میتوانند لوگوی خود را به حسابهای کارمندان اضافه کنند و اشتغال آنها را تأیید کنند. افرادی که پرداخت می کنند علامت چک آبی و سفید را دریافت می کنند.
آقای ماسک، کسانی که برای علامتهای چک پرداخت کردهاند، توسط الگوریتم توصیه توییتر تقویت میشوند و واجد شرایط ظاهر شدن در فیدهای خبری «برای شما» هستند. گفت ماه گذشته. او افزود که این امر باعث میشود حسابهای هرزنامه نتوانند با الگوریتم بازی کنند و به بالای فیدهای خبری «For You» برسند.
متریک، متریک، متریک
در بیشتر تاریخ توییتر، کاربران فقط میتوانستند یک پست را لایک کنند، ریتوییت کنند یا به آن پاسخ دهند. سپس تعداد پاسخها، لایکها و ریتوییتها در پایان یک توییت نشان داده میشود.
در زمان آقای ماسک، اکنون هر توییتی معیارهای بیشتری دارد. او آماری را اضافه کرده است که نشان می دهد یک پست چند بار مشاهده شده است و می گوید تعداد کل بازدیدها می تواند محبوبیت یک پیام را بهتر از کل لایک یا بازتوییت آن نشان دهد. توییتر همچنین تعداد دفعاتی که یک توییت بوکمارک شده و ذخیره میشود، اضافه کرده است.
این بدان معناست که اکنون هر توییت تعداد پاسخها، لایکها، ریتوییتها، نشانکها و بازدیدها به آن اضافه شده است. در اینجا نمونهای از نحوه ظاهر توییتها در قبل، زمانی که تعداد کمتری وجود داشت و بعد از آن، با معیارهای بیشتر نشان داده شده است.
مجموع همه این حرکات به چه معناست؟ برخی از کاربران و کارمندان توییتر گفتند لزوماً روانترین تجربه نیست.
کریس مسینا که به عنوان مخترع این هشتگ شناخته می شود، گفت: «توئیتر به گروه «عموی دیوانه» متمایل شده است، و افزود که اکنون توییت های توصیه شده را می بیند که با علایق او همخوانی ندارد. از نظر محصول، به طور کلی فکر می کنم کیفیت واقعاً کاهش یافته است.
تولید اضافی توسط Jeanne Noonan DelMundo.