پوشش زنده ما را از پیش نویس NFL 2023 دنبال کنید.
NFL از سال 1980 پیش نویس خود را از تلویزیون پخش کرده است و بلافاصله پس از آن، لیگ های حرفه ای ورزشی متوجه شدند که می توانند حقوق نمایش های منتخب خود را به شبکه های کابلی نوظهور تشنه محتوا بفروشند. در چهار دهه پس از آن، فراخوان تازهکار فوتبال بسیار فراتر از همتایان ورزشی خود بوده است و به پیشنویس NFL محبوبیتی برابر با هر کسی که تیتر جایزه گرمی است و بزرگتر از «جانشینی» HBO داده است.
به مدت سه روز، ورزشی که بر اساس برخوردهای خشونت آمیز ساخته شده است، چیزی شبیه به یک فستیوال فوتبال است که داستان های دلخراش و سرگرمی های بی گناه را به نمایش می گذارد. در درافت سال گذشته، راجر گودل، کمیسر NFL – بازیکن سابق تنومند – به استقبال دوین لوید، مدافع خط 6 فوتی که به تازگی انتخاب شده بود، رفت و دست دادن و در آغوش گرفتن معمولی را ارائه داد. در شوک گودل، لوید به داخل خم شد و قاپید رئیس جدید او با حرکتی چنان روان از زمین خارج شد که گودل به سادگی پاهایش را به عقب برد و به خنده افتاد.
پس از آن، رونیتا جانسون، مادر لوید، گفت که به او گفته بود این کار را از روی هوس انجام دهد. او گفت: “فقط می خواستم ببینم آیا او می تواند.”
چنین لحظاتی نمی توانند توجیه کنند که چرا پیش نویس NFL، که از پنجشنبه در کانزاس سیتی، مونتاژ آغاز می شود، هر سال بیش از 11 میلیون مخاطب را برای پخش در چهار شبکه جذب می کند. حتی در بدترین حالت خود، پیش نویس موفقیت آمیز است.
در سال 2021، زمانی که گودل انتخاب های خود را از یک استیج در کلیولند اعلام کرد، دوربین ها به اولین بازیکنی که برای ماه ها انتظار می رفت اولین نام او خوانده شود، بریده شد. این بازیکن، ترور لارنس، مدافع کلمسون، مانند بقیه آمریکا، از خانه تماشا می کرد. تعداد تماشاگران تلویزیونی بیشتر از آنکه «سرزمین عشایر» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم در آن سال شوند، برای تماشای این رسمی حضور پیدا کردند.
چگونه برنامههای ورزشی حرفهای چنین کشش فرهنگی پیدا کردند؟ بخشی از پاسخ در خفقان فوتبال در صفحه تلویزیون ما نهفته است. بیست و دو بازی NFL در میان 25 پخش تلویزیونی برتر در پرایم تایم در سال 2022 قرار داشتند و این ورزش را به قابل اطمینان ترین مقصد تماشای هر چیزی که شبکه ها می توانستند تهیه کنند تبدیل می کرد.
تماشاگران فوتبال محرک اصلی درآمد آن بوده است، استعداد لیگ برای تماشای تماشایی که محبوبترین ورزش آمریکا را به سودآورترین ورزش تبدیل کرد. NFL در سال 2021 قراردادهای رسانه ای به ارزش بیش از 100 میلیارد دلار امضا کرد و از آن زمان قراردادی 2 میلیارد دلاری با YouTube برای حقوق پخش بازی های یکشنبه امضا کرده است. آمازون یک میلیارد دلار برای پخش بازیهای پنجشنبهای پرداخت میکند و امسال NFL بازیای را که در جمعه سیاه برای خریداران Prime این غول فناوری انجام میشود، اضافه میکند. همچنین 75 ساعت پوشش پیشنویس در شبکه NFL متعلق به لیگ پخش میشود و فیلمهای بیشتری در NFL+، NFL App، NFL.com و NFL Channel پخش میشود.
جیم مینیچ، معاون ارشد مدیریت درآمد و بازده در تبلیغات دیزنی، گفت: «هیچ NFL دیگری وجود ندارد. Minnich گروهی را اداره میکند که موجودی آگهی را برای پخش ESPN و ABC از این رویداد سه روزه، بیش از 35 ساعت برنامه میفروشد، که امسال تمام شده است و انتظار میرود 16 میلیون دلار برای دیزنی به دست آورد. سر و صدای زیادی در این زمان از سال وجود دارد، و NFL فقط از بین می رود.
به عنوان مدرک، مینیچ آماری را ارائه کرد: تعداد افرادی که به صورت آنلاین برای آگهیدهندههای پیشنویس جستجو میکردند، ۴۱ درصد بیشتر از میانگین پخش در ساعات پربیننده بود. او این را به داستان سرایی نسبت داد. NFL هر 15 دقیقه یک انتخاب را برنامه ریزی می کند، و برای پر کردن زمان بین آنها، بیوگرافی کوتاهی از بازیکنی که به تازگی انتخاب شده را پخش می کند. به این ترتیب بینندگان به یک سفر احساسی کوتاه میروند که منجر به پایان رضایتبخشی میشود (مردان تنومند با کلاه NFL در حال گریه کردن و در آغوش گرفتن مادران و پدران خود).
سخنگوی ESPN گفت این شبکه 600 بسته هایلایت پخش کننده را تولید خواهد کرد و قصد دارد روی 50 شات زنده از مشتریان احتمالی زوم کند تا منتظر شنیدن نام آنها باشند. این پس از آن است که کارشناسان در رسانههای ورزشی و روی صندلیهای بار و تابلوهای پیام سه ماه پیشبینی کردهاند که کدام تیم کدام بازیکن را میخواهد.
همانند نمایشهای جوایز و مسابقات زیبایی، پیشنویس NFL زمانی که دوربینها روی شرکتکنندگانی که نامشان را قفل میکنند، بسیار جذاب میشود. نیستند تماس گرفت. زمانی که آرون راجرز در سال 2005 توسط تیم سان فرانسیسکو 49رز، تیمی که دوران کودکی خود را ریشه یابی کرده بود، به عنوان بهترین انتخاب کنار رفت، او چهار ساعت را در مقابل دوربین های تلویزیونی با عذاب گذراند تا اینکه گرین بی پکرز او را با انتخاب بیست و چهارم برد.
راجرز که در آن زمان 21 سال داشت، گفت: «خداوند چیزهای زیادی در مورد فروتنی و صبر به من آموخته است، و امروز به نوعی هر دوی آنها را به صورت من انداخت. او که اکنون 39 سال دارد و چهار بار ارزشمندترین بازیکن NFL است، اخیراً به جتس مبادله شد.
او پس از شب طولانی پیشنویس خود به ESPN گفت: «خجالتآور است. میدانید که تمام دنیا تماشا میکنند، تلفن شما هر دو دقیقه یکبار وزوز میکند و امیدوارید که تماس تیمی باشد. اما این فقط دوستان شما هستند که فقط شوخی می کنند، و در شرایطی که می دانید همه به شما می خندند، خندیدن سخت است.
تکان دادن بازیکنان سرگردان می تواند نقطه کانونی قابل لمسی را به این افزایش دهد، در حالی که مربیان نادیده و دارندگان کلیپ بورد در مورد آینده خود تصمیم می گیرند. اگرچه لیگ هزینه بلیط هواپیما و هتل بازیکنان را برای سفر به برنامه زنده می پردازد، اما برای حضور در برنامه پولی به آنها پرداخت نمی شود.
در برخی موارد، نمایندگان توصیه میکنند که از حضور در بازی خودداری کنید، تا مبادا بازیکن در یک انتظار ناخوشایند و تلویزیونی دچار تحقیر شود. تنها 17 بازیکن از 259 بازیکنی که به صورت پیش نویس انتخاب خواهند شد، قصد داشتند در این رویداد شرکت کنند و در اتاق سبز محصور/کاسه ماهی بنشینند. کسانی که شرکت می کنند تقریباً به همان دلیلی که سالمندان در سخنرانی های فارغ التحصیلی می نشینند، این کار را انجام می دهند: مراسم، به همان اندازه که ناراحت کننده است، یک خط پایان نمادین است.
برایس یانگ، کوارتربک آلاباما که پیشبینی میشود بهترین انتخاب در درفت امسال باشد، گفت که انتظار داشت این شب “سوررئال” باشد.
او گفت: «با قدم زدن در آن مرحله و شنیدن نام شما، و من میتوانم آن را با خانوادهام تجربه کنم، که برای من یک نعمت بزرگ و لحظهای است که باید آن را گرامی بدارم و سپاسگزار باشم.»
تماشاگران عظیم برای چنین لحظه ای همچنین اولین فرصت بزرگ را برای یک بازیکن فراهم می کند تا شخصیت خود را برای مصرف انبوه به نمایش بگذارد.
کم وولف، نویسنده ارشد سبک GQ، گفت: «بسیاری از این افراد در شب پیشنویس واقعاً تلاش میکنند نام خود را به دست بیاورند، سعی میکنند سر و صدا ایجاد کنند.
ولف گفت که نقطه اوج در سال 2016 زمانی رخ داد که ازکیل الیوت، یک دونده که دوست داشت هنگام گرم شدن برای بازیهای دانشگاهی در ایالت اوهایو، تی شرتهای بریدهشده بپوشد، کت کت و شلوار یقه شالی آبی کودک خود را باز کرد تا دکمهای طراحی شده را نشان دهد. به اختصار در midriff بود. شکم الیوت به زودی در اینترنت کاغذ دیواری شد.
ولف گفت: بینندگان برای لباسها آن را تماشا میکنند، اما نه از نظر الهام گرفتن از سبک، و اشاره کرد که GQ پوشش خود را از فرش قرمز پیشنویس NFL در سالهای پس از آن افزایش داده است. او افزود: “آنها می خواهند بخشی از گفتمان باشند و لباس ها راه آسانی برای انجام این کار است.”
همه چیز آنقدر متفاوت از مکالمه X و O است که روزهای بازی NFL را خفه می کند، زمانی که همان ورزشکاران با لباس یکدست هستند و سعی می کنند با یک ضربه بزرگ یا یک تکل قابل احتراق متمایز شوند. مخاطبان زیادی برای آن نیز وجود دارد. NFL اکنون چهار بازی از هفت روز هفته را برای شش ماه فصل دارد که در سال 2021 یک هفته اضافی تمدید شد.
و زمانی که بازیهایی برای بازی کردن وجود ندارد، NFL، مانند فرنچایز مارول و جهان شناخته شده، راههای دیگری برای گسترش پیدا میکند.
کن بلسون گزارش کمک کرد