اسکرینشات یکی از توییتها، از راههای محبوب اشتراکگذاری توییتها با دوستان یا ارسالها در حسابهای شبکه اجتماعی دیگر کاربر است، اما توییتر اکنون با نمایش پیامی، از بسیاری از کاربران آن را به جای اسکرینشات گرفتن، توییت را به اشتراک بگذارند.
به گزارش ایسنا، کاربران در هنگام اسکرینشات گرفتن از یک توییت، انواع آن از صفحههای پاپآپ را مشاهده میکنند. از کاربران، دکمه کپی لینک و دیگر، دکمه اشتراکگذاری توییت و همین دیالوگی را مشاهده میکنند که شامل هر دو گزینه است.
برخی از وب سایت فناوری تِک کرانچ در هنگام گرفتن اسکرینشات از یک توییت، صفحه پاپآپ را در نسخه iOS توییتر مشاهده کردهاند. این اقدام ممکن است یکی از تستهای توییتر برای کاربران ترغیب به استفاده مستقیم از این پلتفرم باشد.
زمانی که افراد از طریق اسکرینشات، از تویها استفاده میکنند، با هیچ بخشی از این سایت نمیکنند. بنابراین، کاربرانی که میتوانند از آنها درآمد داشته باشند و این شبکههای اجتماعی، نمیتوانند آنها را به نمایش بگذارند، از آنها بخواهند از این سرویسها استفاده کنند.
توییتر در اوت، آزمایشی را آغاز کرد که به کاربران اجازه میداد بدون ایجاد حساب، از توییتر استفاده کنند. در این آزمایش، کاربران میتوانند ۵۰ حساب را دنبال کرده و به توییتها پاسخ دهند، اما نمیتوانند از قابلیتهایی مانند ریتوییت یا لایک کردن (پسند پیامها) استفاده کنند.
توییتر در نتایج مالی سه ماهه دوم که در ژویه منتشر شد، اعلام کرد که تعداد کاربران روزانه فعال می توانند از آنها درآمد داشته باشند، بر سالانه ۱۶.۶ درصد رشد کرده و به ۲۳۷.۸ میلیون نفر رسیده است.
این شرکت در تلاش برای امتحان راههای مختلف برای افزایش تعداد کاربران فعال است و از افراد میخواهد به جای گرفتن اسکرینشات، توییتها را به اشتراک بگذارند.
بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، واتساپ چندین ابزار جلوگیری از گرفتن اسکرینشات را برای پیامهایی که پس از مشاهده، ناپدید میشوند، معرفی میکنند، اما این کاربران همچنان میتوانند از مکالمات معمولی اسکرینشات بگیرند.