لوئیس همیلتون با فرمول یک فاصله زیادی دارد.
این برای همیشه نیست، اما چیزی در درون به من میگوید: «هنوز تمام نشدهای. باید به زور زدن ادامه بدی شما باید کارهای بیشتری انجام دهید، کارهای بیشتری برای دستیابی به دست آورید.» این قهرمان هفت دوره در مصاحبه ای گفت.
او تنها یک سال از قراردادش با تیمش، مرسدس بنز باقی مانده است، اما مذاکرات را با توتو ولف، مدیر تیم، در طول زمستان برای یک قرارداد جدید آغاز خواهد کرد. اگرچه تصور اینکه هر یک از طرفین کنار برود سخت است، اما این مسئله آینده همیلتون را مطرح می کند. او به هر حال فصل آینده 38 ساله خواهد شد.
در سال 2021، پس از اینکه در عرض سه ثانیه از کسب عنوان هشتمین رکورد خود رسید، امسال از چالش برای قهرمانی دور بود. اما او اکنون قصد کناره گیری ندارد.
همیلتون گفت: «یک روز، توقف مسابقه سخت خواهد بود. 30 سال است که این کار را انجام دادهام و 30 سال بیشتر خواهد بود که در نهایت متوقف شوم. خوشبختانه برای من، درست در این لحظه، الان نیست.»
“پدرم و برادرم، آنها مثل “آره، برای همیشه به مسابقه ادامه دهید”، زیرا آنها مسابقه دهنده هستند. برای مادر و خواهرم، مطمئناً میتوانم حس کنم که از من میخواهند هر کاری را که میخواهم انجام دهم.»
«آنها همچنین می توانند ببینند که چقدر خسته کننده است، این که روی شما سنگینی می کند. گاهی وقتی به خانه خواهرم میروم، روی کاناپه از حال میروم.»
اگر همیلتون چنین احساسی دارد، چرا ادامه دهد؟ او گفت: “زیرا شکی وجود ندارد که من کاری را که انجام می دهم دوست دارم.” من واقعاً چالش هر آخر هفته را دوست دارم، اینکه چگونه ما به عنوان یک تیم هر آخر هفته ظاهر می شویم.
در چند سال گذشته، همیلتون به چیزی بیش از یک راننده تبدیل شده است. صدای او در صحبت کردن درباره تنوع و فشار برای تغییر قدرتمند شده است.
در ژوئن 2020، کمیسیون همیلتون شروع به افزایش تعداد سیاهپوستان در ورزش موتوری کرد.
فرمول 1: روشن و خارج از مسیر
همیلتون به مرسدس کمک کرد تا Accelerate 25 را راهاندازی کند، یک برنامه پنج ساله که همچنین در سال 2020 آغاز شد و با هدف اطمینان از این که 25 درصد از تمام افراد تازهکار در تیم از گروههایی هستند که کمتر حضور دارند، باشند.
سال گذشته، همیلتون، یک بنیاد خیریه، Mission 44 را تأسیس کرد که به دنبال تغییر زندگی جوانانی است که از پیشینههای محروم هستند، از طریق کاهش شکاف فرصتها در آموزش و اشتغال.
سوخت آتش همیلتون مرگ جورج فلوید در ماه می 2020 بود.
همیلتون گفت: «واقعاً انتظار آن روز را نداشتم. مدتها بود که گریه نکرده بودم. شاید آخرین باری که قبل از آن گریه کردم، زمانی بود که عمه ام گریه کردم [Diane Hamilton] بر اثر سرطان درگذشت من دو هفته گذشته با او بودم. من به یاد دارم که سعی کردم برای بچه هایش واقعا قوی باشم.”
سپس جورج فلوید بود. همه چیز ویران کننده بود. این چیزهایی را که من در کودکی تجربه کرده بودم به میان آورد که واقعاً نمی توانستم با کسی در میان بگذارم.”
فرمول 1 با شروع طرح #WeRaceAsOne حمایت خود را در مبارزه با نژادپرستی و نابرابری نشان داد. همیلتون از رانندگان خواست قبل از گرندپری زانو بزنند.
مرگ فلوید به ویژه در مورد همیلتون طنین انداز شد.
او گفت: «این زمانی بود که او برای مادرش فریاد زد. “این یکی همه را می شکند زیرا شما می توانید بدون توجه به رنگ پوست خود با آن ارتباط برقرار کنید.
او میگوید: «بعد برای من، لحظاتی بود که در ترس بودم، زمانی که تجربههایی را که داشتم، بهعنوان مثال توسط این مرد و پسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و میخواستم برای مادرم فریاد بزنم. یا پدر، و آنها در آن زمان در اطراف نبودند.»
همیلتون گفت که پس از مرگ فلوید، سال 2020 «احتمالاً اولین باری بود که واقعاً شنیدم» علیه نژادپرستی و فقدان تنوع در سازمانها.
بیش از دو سال بعد، او گفت که هنوز موانع زیادی وجود دارد. او امیدوار است “برای مدت طولانی دیگر اینگونه نباشد.”
او گفت: “اگر من این گفتگوهای دشوار را با مردم مطرح نکنم، در مورد آنها بحث و بررسی نمی شود، یا انرژی سازمان ها برای ایجاد فراگیری بیشتر صرف نمی شود.”
گذراندن وقت برای این مکالمات و معنای آن و اینکه چقدر می تواند برای همه مثبت باشد، زمان می برد. داشتن آنها یک کار همیشگی است.»
همیلتون احساس می کند که در حال پیشرفت است، اما خواسته های زمان او با تعهداتش به مرسدس تضاد دارد.
همیلتون گفت: «من میتوانم بگویم در این چند سال اخیر به آرامی لایهها را جدا کردهام، اما وقتی در کانون توجه هستید انجام این کار آسان نیست. واقعاً، واقعاً آسان نیست که این همه رشد در کانون توجه قرار گیرد. خیلی اشتباه میکنی هیچ چیز شما را برای این سفر آماده نمی کند.
روزهایی وجود دارد که احساس نمیکنم به اندازه کافی کار میکنم، روزهایی که احساس نمیکنم باید کارهای بیشتری انجام دهم، و سپس روزهایی هستند که احساس میکنم در حال شکست دادن مردم به دلیل مشکل هستم. همه جا هست. خیلی از من بزرگتره فقط باید مدام به خودم یادآوری کنم که در مسیر باقی بمانم، به انجام کاری که دارم میکنم ادامه دهم.»
همیلتون می داند که از حمایت سایر رانندگانش برخوردار است. این به ویژه در جولای زمانی که نلسون پیکه، قهرمان سه دوره در دهه 1980، در مصاحبه ای که چند ماه قبل از آن انجام داده بود، برای توصیف همیلتون از اصطلاحی نژادپرستانه استفاده کرد.
این منجر به محکومیت گسترده از داخل فرمول 1 شد.
دنیل ریکاردو از مک لارن گفت همیلتون شخصیتی الهام بخش بود که به خاطر دستاوردهایش شایسته احترام بود.
ریکیاردو گفت: “در حال حاضر در شبکه، او بزرگترین نام در ورزش است.” از آن زمان، او نسبت به توانایی خود در دستیابی، تشویق و الهام بخشیدن آگاهی پیدا کرد.
“شما می توانید یک پلت فرم داشته باشید، اما باید بخواهید تغییر ایجاد کنید، و او بسیار پر سر و صدا است، او به شدت در مورد آن احساس می کند و، بدیهی است، او مطمئنا می تواند در بسیاری از موقعیت ها ارتباط برقرار کند.”
ریکاردو گفت تجربیاتی که همیلتون با آن مواجه شد به او اجازه داد آشکارا صحبت کند.
او گفت: “این همیشه کمک می کند.” “این معتبر است، واقعی است و اگر کسی داستانی پشت سر داشته باشد، دنبال کردن آن آسان تر است.
بدیهی است که وقتی شخصی می بیند که شخصیتی مانند او در مورد موضوعاتی که شاید لزوماً خیلی باز نیستند باز باشد، فقط تأثیر بیشتری دارد. به او قدردانی می کنم که به اندازه کافی جسارت داشت که برود و خودش را در آنجا نشان دهد.»
به همین دلیل است که وقتی همیلتون و ولف در مورد یک قرارداد جدید صحبت می کنند، بیشتر از پول است.
علیرغم اینکه فصل سختی برای همیلتون در مسیر داشت، ولف گفت که راننده او “در درک آنچه برای او مناسب است بسیار خوب است.”
او گفت: «ما به طور منظم این گفتگوها را داریم، نه به ویژه در مورد تمدید قرارداد، بلکه بیشتر در مورد اینکه به عنوان انسان به کجا میرویم و اهدافمان چیست.» ما آن بحث دائمی را داریم.
شکی نداشتم که سالی مانند این باعث خداحافظی او با فرمول 1 نخواهد شد. “
همیلتون می داند که در مسیر و خارج از مسیر باید خیلی چیزهای بیشتری به دست آورد.
او گفت: “دلیلی وجود دارد که من به اندازه خودم انرژی دارم، این است که هنوز می توانم با شدتی که انجام می دهم تمرین کنم و فداکاری که انجام می دهم را دارم.”
در مرحلهای، من میخواهم خانوادهای داشته باشم و این تمرکز کامل من خواهد بود، اما در حال حاضر، حضور در فرمول 1 با مرسدس همین است.»