CNN
–
اچبیاو عظمت «بازی تاج و تخت» را با چیزی که میتوان «بازیهای تاج و تخت» نامید در «خانه اژدها» دنبال کرد، مجموعهای که عظمت بصری حماسی آن یک مبارزه قدرت کوچکتر و کمتر اعتیادآور را رد میکند و بیشتر بر روی تارگرین متمرکز شده است. خط بد نیست، و اژدها به وفور وجود دارد، اما آن نوع شخصیتهایی را تولید نمیکند که سلف خود را تعریف کرده و آنها را به پرستیژ تلویزیونی ارتقا دهند.
این مجموعه جدید که بر اساس پیش درآمد نویسنده جورج آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر مارتین به نام «آتش و خون» ساخته شده است، این نقطه ضعف را دارد که تقریباً دو قرن قبل از رویدادهای کلیدی «بازی تاج و تخت» که 172 سال قبل از تولد دنریس تارگرین اتفاق میافتد، روی میدهد. این فشار را برای غرق شدن یا شنا کردن – یا بهتر است بگوییم، اوج گرفتن یا کندوپاش کردن – کاملاً بر اساس شرایط خاص خود افزایش می دهد.
ساکن فعلی تاج و تخت آهنین، پادشاه ویسریس تارگرین (پدی کانسیداین)، در حالی که پادشاهان می روند تا حدی بی عیب و نقص است، به طوری که توسط برادرش دیمون (مت اسمیت، در نقش شاهزاده ای بسیار متفاوت از نقشش در «تاج» او را ضعیف می نامند. ”)، یک آزادیخواه ظالم که آشکارا به دنبال قدرت است.
بیشتر، Viserys مشتاق یک وارث مرد است. در حالی که همسرش دوباره باردار است، دختر نوجوانش پرنسس رینیرا (میلی الکوک)، یک اژدها سوار کارکشته، متوجه می شود که سرنوشت او به این بستگی دارد که آیا پسری به دنیا بیاید، و همچنین عمویش به عنوان جانشین بالقوه دیگر. (به عنوان یک کنار، همه آن دسته از قفل های تارگرین بور و سفید باید یک امی آرایشگری را قفل کنند، اگر هیچ چیز دیگری نباشد.)
به نظر می رسد عملاً همه در حال بازی با زوایایی هستند که نشان می دهد آنها یک یا دو قدم جلوتر از Viserys هستند، از جمله دست پادشاه، اتو هایتاور (ریس ایفانس) که اقتدار آرامی دارد بدون اینکه صدایش را بالاتر از یک زمزمه خاموش بلند کند.
مارتین با رایان کوندال، تازه وارد به دنیای «تاج و تخت»، اعتبار ایجاد شده برای سریال را به اشتراک میگذارد و میگل ساپوچنیک (که برخی از خاطرهانگیزترین قسمتها، از جمله «نبرد حرامزادهها» را کارگردانی کرد) نیز این سریال را اجرا میکند.
تماشا کنید: فیلم جدیدی از پیش درآمد «بازی تاج و تخت» «خانه اژدها»
با این حال، در حالی که HBO به وضوح قلک را باز کرده است تا اطمینان حاصل کند که ظاهر آن به همان اندازه که انتظار میرود مجلل است – و آهنگساز رامین جوادی با تغییراتی جزئی در احیای روحیه کمک زیادی میکند – چنین سریالهایی بر اساس شخصیتها ساخته شدهاند. به زبان ساده، ساکنان این پادشاهی در ابتدا در کنار افرادی مانند تیریون، آریا، یا در واقع هر یک از بچه های لنیستر یا استارک رنگ پریده اند.
با مهندسی یک دهه پرش در نیمه فصل، داستان به تدریج در طول شش قسمت پیشنمایششده جذابتر میشود و لحظاتی بهاندازه وحشیانه و خونین هر چیزی که «تاج و تخت» تولید میکند، به رخ میکشد. همچنین تهدید مبهم جنگ در لبه های بیرونی پادشاهی، و استفاده دوره ای از اژدها به عنوان سلاح نهایی در جنگ های هوایی به سبک قرون وسطی وجود دارد.
بحث شدیدی که فصل آخر «بازی تاج و تخت» را احاطه کرد، تا حدودی جایگاه برجستهای را که سریال تا آن زمان اشغال میکرد، پنهان کرد، و سطح عملاً بینظیری از برتری را حفظ کرد. قابل ذکر است که در سال 2019 قبل از راهاندازی چندین سرویس استریم که سطح جاهطلبی و سرمایهگذاری تلویزیون در حوزه فانتزی را بهطور قابلتوجهی افزایش داده است، امضا شد.
زمانی که نسخه اصلی شروع شد، شخصیت سرسی معروف بود که وقتی بازی تاج و تخت را بازی میکنید، «برنده میشوی یا میمیری». به نوعی، آن مانترا منعکس کننده شرط بندی عظیم و جوایز عظیمی بود که توسط خود نمایش ساخته و برداشت شد.
“House of the Dragon” سعی می کند بازی مشابهی را انجام دهد، اما 11 سال پس از شروع اولین سری، دنیای تلویزیون تغییر کرده است. و در بهترین حالت، هم این سریال و هم HBO احتمالاً باید به یک پیروزی کوچکتر، واجد شرایط تر و کم قاطع تر رضایت دهند.
«House of the Dragon» در 21 آگوست ساعت 9 شب به وقت شرقی از شبکه HBO پخش میشود که مانند CNN، یکی از واحدهای برادران وارنر دیسکاوری است.