“همه می خواهند بشنوند” این یک آکورد در سرود کریسمس

تخمین ها در مورد تعداد نسخه های فروخته شده متفاوت است، اما آنها در میلیون ها اندازه گیری می شوند. جلد ششم، با چشم انداز بین المللی تر، قرار است در سال 2023 منتشر شود که توسط هیل و یکی از مدیران گروه کر، باب چیلکات، ویرایش شده است. تحسین خاصی در جلد اول تنظیم “ای بیا ای همه مومنان” بود، اما نه لزوما به خاطر “آکورد”. درعوض، نزول آیه ششم، با محیط چرخشی «جلال خدا» (برگرفته از «دینگ دونگ شاد در بالا») بود که توجه بیشتری را به خود جلب کرد.

نوازندگان دیگر گوشه‌های مورد علاقه خود را دارند: یک آکورد شاداب در اینجا، یک غزل قدیمی در آنجا، یا لحظه‌ای که در آن سرودهای جماعتی استاندارد را می‌توان با تغییرات رنگی تزیین کرد. دکتر مارتین کلارک، رئیس موسیقی و مدرس ارشد دانشگاه آزاد، گفت: «لحظه‌های جالبی در تنظیم‌های دیگر ویلکاکس نیز وجود دارد. نزدیک به پایان ‘Hark! The Herald Angels Sing’ برای خواندن و نواختن بسیار رضایت بخش است. اما آن لحظه در «ای بیا ای همه مؤمنان»، او گفت، «فقط کمی فراتر می رود».

کلماتی که در آیه پایانی آمده است به مقدمه انجیل یوحنا اشاره دارد، قرائتی که معمولاً برای صبح کریسمس اختصاص دارد. سطرهای آغازین، «آری، خداوندا، ما به تو سلام می‌کنیم، متولد امروز صبح مبارک»، این را تأیید می‌کند. با این حال، با برخی اصلاحات مفید زمان، این آیه در سرویس های Advent بیشتر به یک عنصر ثابت تبدیل شده است. «آکورد» در حضور زودگذر خود به قرن‌ها سنت اشاره می‌کند: لحظاتی از باخ «St. جان شور»، تمایلات شخصی ارگانیست‌های قبلی کالج کینگ و تاریخچه وسیع‌تر هماهنگ‌سازی مجدد آیات آخر در سنت پرستش آنگلیکن.

علاوه بر این، پیشرفتی که در پی می‌آید شباهت زیادی به موسیقی آهنگساز انگلیسی جان استینر دارد، که از همان آکورد دراماتیک و گریز ظریف در صحنه‌ی «O Come, All Ye Faithful» استفاده کرد – که سرود «I Desired» را به پایان رساند. خرد»، منتشر شده در سال 1876. اما تفاوت اساسی در محیط مشهورتر ویلکاکس، تطبیق هماهنگی با موضوع است. در جایی که استینر ترجیح می‌دهد یک آکورد کاهش‌یافته را به «Glory» اضافه کند، ویلکاکس در عوض «Word» غنی‌تر از نظر نمادین را انتخاب می‌کند.

قسمتی از یوحنا که در بیت پایانی به آن اشاره شد – “در ابتدا کلمه بود و کلمه نزد خدا بود” – از تصاویر شاعرانه فرشتگان، شبانان و مجوسی که معمولاً در زمان کریسمس به آنها اشاره می شود، فاصله می گیرد. کلارک گفت: «جان درک بیشتری از رمز و راز الهی و اهمیت پیچیده آنچه در اینجا می‌خواهد برقرار کند، دریافت می‌کند. ردیف کردن آن با آن وتر نه تنها رمز و راز متن را تقویت می کند. تو را می‌گیرد، تمرکزت را برمی‌انگیزد و باعث می‌شود با آن مقابله کنی.»

او افزود: «فکر نمی‌کنم طنین این کلمات و آنچه در سنت مسیحی به آن اشاره می‌کنند، بدون آن هماهنگی، بدون آن وتر، واقعاً به‌شدت دیده شود». “این نمونه ای از مواجهه با آن رمز و راز است.”

این قدرت با آرایش ویلکاکس ترکیب می شود. به دنبال شکوه و عظمت بیت ششم، آیه هفتم همصدا دنبال می شود. کلارک گفت: «این احساس کاملاً متفاوت است. “قدرت بزرگ ناشی از احساس تفاوت است که به همه افراد می رسد – نه فقط برای خواننده ها، تکنوازها، گروه کر. کاملاً همه افراد جماعت می توانند این احساس را داشته باشند که بخشی از آن صدا هستند. تو دقیقا وسط این آکورد هستی، هر کی که هستی.»


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم