مکس ورشتاپن با شکست لوئیس همیلتون برنده جایزه بزرگ استرالیا شد

یک ماشین روز خود را با اسپری شن در دور اول به پایان رساند. یک ثانیه راننده خود را پس از آتش گرفتن به مکان امنی فرستاد. تیم سوم هر دو ورودی خود را زمانی که تنها چند دقیقه مانده به پایان با هم برخورد کردند، از دست داد. ردبول؟ راننده برتر آن به موقعیت همیشگی خود یعنی مقام اول رسید و تمام روز را در آنجا ماند.

مکس ورشتاپن در گرندپری استرالیا با یک پاس بی‌رحمانه زودهنگام برتری را ربود و سپس هرگز آن را در روز یکشنبه پس نگرفت و به دومین پیروزی خود در فرمول 1 در سال رسید و این پیشنهاد را – که توسط برخی از رقبای اصلی‌اش مطرح شد – تقویت کرد. تیم ردبول ممکن است شکست ناپذیر باشد.

عملکرد غالب ورشتاپن نقطه برجسته روزی بود که شامل توقف های متعدد، یک دوئل هیجان انگیز بین قهرمانان سابق جهان برای کسب مقام دوم و یک شروع مجدد پر هرج و مرج دیرهنگام بود که 12 اتومبیل را مچاله کرد و ترتیب پایان را تغییر داد. ورشتاپن از همه اینها دور شد و در یک نقطه از روزی که هرگز واقعاً به چالش کشیده نشد، بیش از 10 ثانیه پیشی گرفت.

ورشتاپن گفت: “این کمی آشفتگی بود، اما ما از همه چیز جان سالم به در بردیم.” ما پیروز شدیم، که البته مهمترین چیز است.»

لوئیس همیلتون، هفت بار قهرمان جهان در میانه یک فصل ناامیدکننده، فرناندو آلونسو، قهرمان کهنه کار که اکنون برای استون مارتین رانندگی می کند را برای مقام دوم حفظ کرد. در روزی که هیچ کدام شانسی برای شکست دادن ورشتاپن نداشتند، این به عنوان یک نوع برد شناخته شد.

یک پرچم قرمز در دور نهم مسابقه را به مدت 16 دقیقه متوقف کرد و مهمتر از همه، ورشتاپن را آزادانه به همیلتون، رهبر اولیه، رساند. تقریباً بلافاصله آن را گرفت، از همیلتون مثل میوه فروشی کنار جاده می گذرد و به کنار کشیدن ادامه می دهد. فاصله به زودی دو ثانیه، سپس چهار و سپس هشت شد. و مسابقه، حداقل برای مقام اول، عملاً به پایان رسیده بود.

آلونسو دوباره سوم شد، همان جایگاهی که در هر یک از سه مسابقه اول فصل داشته است. این موقعیت برای مدت کوتاهی مورد تردید بود، اما پس از اینکه توسط کارلوس ساینز فراری در آخرین شروع مجدد رقابتی روز چرخید. این منجر به دقایقی پرتنش شد زیرا مقامات مسابقه ویدیو را بررسی کردند، پنالتی‌ها را در نظر گرفتند و ترتیب آخرین دور با سرعت آهسته را که مسابقه به پایان رسید، تعیین کردند. آلونسو می‌گوید: «امروز احساسات زیادی داشتیم، چیزهای زیادی در ابتدا و نیم ساعت گذشته در جریان بود. مرسدس بسیار سریع بود و لوئیس کار فوق العاده ای انجام داد. من نمی‌توانم با این سرعت مطابقت داشته باشم، اما P3 را انتخاب می‌کنیم.»

چارلز لکلرک مسابقه او قبل از اینکه بتواند یک دور را کامل کند، در یک برخورد با لنس استرول استون مارتین در پیچ 3 به پایان رسید. این دو DNF در سه مسابقه است. لکلرک. اما روز فراموش نشدنی فراری زمانی بدتر شد که یک پنالتی پنج ثانیه ای روی ساینز او را به رده سیزدهم رساند و تیم را به کلی از امتیازات دور کرد.

جورج راسل. اگر لکلرک یک روز کابوس داشت، روز راسل خیلی عقب نبود. او در پیچ اول از ورشتاپن پیش افتاد اما به سختی فرصتی برای لذت بردن از منظره پیدا کرد. او به زودی تحت فشار هم تیمی خود، لوئیس همیلتون قرار گرفت و سپس برای یک پیت استاپ زودهنگام رفت و در آنجا گیر افتاد که تصادف الکس آلبون روی پیست پخش شد و یک پرچم قرمز بیرون آورد. نادری برای راسل؟ موتور او در دور 18 آتش گرفت و او را به دنبال مکانی برای متوقف کردن آن و فرار بیرون گذاشت. او از لاشه سیگار دور شد و به عقب نگاه نکرد.

آلپاین. روز برای خودروهای صورتی آلپاین روشن بود، اما همه چیز در آخرین راه اندازی مجدد تاریک شد، زمانی که پیر گسلی و استبان اوکن – رتبه های پنجم و دهم – در چند لحظه آشفته دور هم جمع شدند و در نهایت یک دوجین اتومبیل را بیرون آوردند. در عرض چند ثانیه، دو امید آلپاین برای امتیاز در امتداد دیواری در چمن پشت سر هم می لغزیدند. «باور نکردنی» درباره تمام چیزی بود که مدیر تیم، اوتمار شافناوئر، می‌توانست به عنوان تحلیل جمع کند.

دو هفته پس از اینکه ورشتاپن از رده پانزدهم به مقام دوم رسید، هم تیمی او در ردبول، سرجیو پرز فرصتی برای نشان دادن برتری رقابتی واضح تیم پیدا کرد. پرز پس از اینکه ماشینش را در دریایی از سنگریزه در جریان مقدماتی روز شنبه قرار داد، به پشت شبکه شروع فرستاده شد، پرز به طور روشمند مسیر خود را از طریق زمین طی کرد. او در پایان به مقام پنجم رسید و چند امتیاز را نجات داد – و آخر هفته اش.

  • “هیچ راهی نیست که از او باختم.” – همیلتوندر رادیو، به جای راننده ای که در مقابلش بود (ورشتاپن) روی راننده پشت سرش (رقیب قدیمی اش آلونسو) تمرکز کرد.

  • “چی؟!” – درایورهای متعدد، پس از اینکه مسابقه برای دومین بار با پرچم قرمز در دو دور مانده به پایان رسید. این تصمیم به دلیل آوارهای موجود در پیست بود که کوین مگنوسن از دیواره جدا شد و لاستیک عقب سمت راست خود را از بین برد. رانندگان نمی دانستند که این آخرین توقف روز نخواهد بود. شروع مجدد منجر به پرچم قرمز سوم شد، و یک روز دیگر، قبل از اینکه مسابقه با رحمت از یک دور رژه به پرچم شطرنجی خزید.

  • “نه، نمی تواند باشد. این غیر قابل قبول است!» – کارلوس ساینز فراری پس از اینکه متوجه شد به دلیل چرخاندن آلونسو در شروع مجدد دیرهنگام یک پنالتی پنج ثانیه ای ارزیابی شده است. پنالتی او را از پنج تیم برتر و از امتیازات خارج کرد.

جایی که مسابقه عنوان بعد از گرندپری استرالیا در روز یکشنبه ایستاده است:


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم