برای سازندگان خودروهای برقی، برندگان و بازندگان در صورتحساب آب و هوا

بسته آب و هوا و انرژی تصویب شده توسط کنگره در روز جمعه با هدف دستیابی به دو هدف است که همیشه با هم سازگار نیستند: خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه تر و در عین حال چین را از زنجیره تامین خارج می کند.

نمایندگان صنعت خودرو متذکر شده اند که تخفیف مالیاتی پیشنهادی 7500 دلاری برای خریداران خودروهای برقی با رشته های زیادی همراه است که تعداد کمی از خودروها واجد شرایط هستند. خریداران نمی توانند درآمد بسیار بالایی داشته باشند، وسایل نقلیه نمی توانند هزینه زیادی داشته باشند، و خودروها و باتری های آنها باید الزامات ساخت آمریکا را برآورده کنند که بسیاری از خودروسازان به راحتی نمی توانند به آن دست پیدا کنند.

جان بوزلا، رئیس اتحادیه نوآوری خودرو، که نماینده خودروسازان بزرگ آمریکایی و خارجی است، گفت: «واجد شرایط بودن برای خودروها و واجد شرایط بودن برای مصرف‌کنندگان برای دریافت اعتبار مالیاتی فدرال برای خرید خودرو الکتریکی بسیار سخت‌تر خواهد بود».

برخی از شرکت‌ها بیش از سایرین از این قانون گسترده، معروف به قانون کاهش تورم، که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان روز جمعه تصویب کردند، سود بیشتری خواهند برد و راه را برای رئیس جمهور بایدن برای امضای آن به قانون باز کرد.

اعتبارات جدید به نفع شرکت هایی مانند تسلا و جنرال موتورز است که سال ها خودروهای برقی می فروشند و زنجیره تامین خود را برای تولید خودرو در ایالات متحده سازماندهی مجدد کرده اند. سرمایه گذاری مشترک بین جنرال موتورز و انرژی ال جی به زودی کارخانه باتری در اوهایو افتتاح خواهد شد که بخشی از موج سرمایه گذاری خودروهای الکتریکی توسط خودروسازان و تامین کنندگان است.

خودروهایی که توسط تسلا و جنرال موتورز فروخته می‌شوند، واجد شرایط مشوق‌هایی هستند که خودروسازان از دست داده‌اند، زیرا بر اساس قانون فعلی، بیش از سهمیه 200000 خودروی الکتریکی خود را فروخته‌اند. قانون این سقف را حذف می کند.

این قانون می‌تواند برای شرکت‌هایی مانند تویوتا و استلانتیس که مالک کرایسلر، جیپ و رم هستند سخت‌تر باشد، زیرا آنها شروع به ساخت یا فروش تعداد زیادی خودروی باتری‌دار در ایالات متحده نکرده‌اند.

این قانون عملاً شرکت‌های جدیدتر خودروهای الکتریکی مانند Lucid و Rivian را جریمه می‌کند، که ممکن است وسایل نقلیه آنها برای واجد شرایط بودن این اعتبار بسیار گران باشد. این مشوق‌ها برای خودروهای سدان با قیمت بیش از 55000 دلار و وانت‌ها، وانت‌ها یا وسایل نقلیه اسپرت تا 80000 دلار اعمال می‌شود.

ارزان ترین سدان Lucid از بیش از 80000 دلار شروع می شود. قیمت پیکاپ های برقی ریوین از 72500 دلار شروع می شود، اما با آپشن ها به راحتی می توانند به 80000 دلار نیز برسند. این شرکت گفت که در حال بررسی این موضوع است که آیا مشتریان می توانند با بستن یک قرارداد خرید الزام آور، مشوق ها را قبل از اجرایی شدن قانون جدید قفل کنند یا خیر.

حتی خودروسازانی که ممکن است دسترسی به اعتبارات مالیاتی را از دست بدهند، می توانند از راه های دیگری از این قانون بهره مند شوند. این لایحه حاوی میلیاردها دلار برای کمک به خودروسازان برای ساخت کارخانه ها و ایجاد زنجیره تامین محلی است. فروشندگان از مقرراتی که 4000 دلار اعتبار به خودروهای برقی مستعمل اعطا می کند، با رشته های کمی سود خواهند برد.

مارگو اوگه، مدیر سابق دفتر حمل و نقل و کیفیت هوا در آژانس حفاظت از محیط زیست، گفت: «ما باید به این قانون در کلیت آن نگاه کنیم. “آیا کامل است؟ نه. اشتغال ایجاد می کند و برای آب و هوا مفید خواهد بود.»

و هنگامی که خودروسازان تغییراتی را در زنجیره تامین مورد نیاز این لایحه ایجاد کنند، می توانند مشوق های سخاوتمندانه ای را برای بقیه دهه و سپس برخی از آنها به مشتریان ارائه دهند. به گفته تحلیلگران، ممکن است چند سال طول بکشد، اما در نهایت این قانون به ارزان‌تر شدن خودروهای الکتریکی از خودروهای بنزینی و دیزلی کمک می‌کند.

سناتور دبی استابنو، دموکرات میشیگان، این هفته با اشاره به مشوق 7500 دلاری به خبرنگاران گفت: «اعتبار مالیات مصرف‌کننده مطمئناً به گونه‌ای نوشته نشده است که من آن را بنویسم». اما او گفت که به نفع تصویب این لایحه، به خواسته های سناتور جو مانچین سوم، دموکرات ویرجینیای غربی، تن داد. آقای مانچین گفته است که یارانه دادن به خودروهای برقی منطقی نیست زیرا تقاضا آنقدر قوی است که لیست های انتظار طولانی برای بسیاری از مدل ها وجود دارد.

با این حال، خانم استابنو اضافه کرد: “چیزهای شگفت انگیز زیادی در اینجا برای ما وجود دارد.”

یکی از ویژگی های این لایحه که بیشترین شکایات را به همراه داشته است، مستلزم آن است که تا سال 2024 حداقل 50 درصد از اجزای یک باتری ماشین الکتریکی از ایالات متحده، کانادا یا مکزیک تهیه شود. این درصد در سال 2028 به 100 درصد می‌رسد. و سهم مواد معدنی باتری‌هایی که باید از ایالات متحده یا یک متحد تجاری وارد شوند در سال 2026 به 80 درصد خواهد رسید.

برخی از مدیران صنعت گفتند که شرکت‌های خودروسازی پنج سال طول می‌کشد تا زنجیره‌های تامین خود را به اندازه کافی اصلاح کنند تا محصولاتشان واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی باشند.

برخی دیگر می گویند که بیش از حد است. جو بریتون، مدیر اجرایی انجمن حمل و نقل بدون انتشار، که اعضای آن شامل تسلا و تامین کنندگان باتری و مواد خام هستند، گفت: «اگر چنین باشد، شوکه می شوم.

آقای بریتون گفت، در حالی که این سازمان محدودیت های کمتری را ترجیح می داد، “ما هنوز این موضوع را به عنوان یک تسریع کننده بزرگ برای برق رسانی حمل و نقل، به ویژه در مقایسه با جایی که یک ماه پیش بودیم، می دانیم.”

برخی از محدودیت‌های واجد شرایط بودن برای اعتبار مالیاتی ممکن است آنطور که به نظر می‌رسد سختگیرانه نباشد و قابل تفسیر باشد. به عنوان مثال، خانم Stabenow گفت، به نظر می‌رسد که اعتبار 7500 دلاری تا سال آینده برای همه تولیدکنندگان معتبر خواهد بود، قبل از اینکه محدودیت‌های محتوا شروع شود.

این قانون به تنظیم‌کنندگان واگذار می‌کند تا تصمیم بگیرند کدام مؤلفه‌ها به‌عنوان چینی طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، مشخص نیست که آیا شرکت های چینی مانند CATL، بزرگترین سازنده باتری در جهان، در صورت تولید باتری در ایالات متحده، از بازار خارج می شوند یا خیر. گزارش شده است که CATL در حال بررسی ساخت کارخانه ای در جنوب برای تامین محصولات فورد موتور و BMW است.

با وجود امتیازاتی که به اصرار آقای مانچین به صنعت سوخت های فسیلی داده شده است، و با وجود اینکه این لایحه برای حمل و نقل عمومی یا وسایل نقلیه دو چرخ مانند اسکوتر و دوچرخه برقی کمک چندانی نمی کند، اکثر دوستداران محیط زیست به طور کلی قانون کاهش تورم را تحسین کرده اند.

کاترین گارسیا، مدیر کمپین حمل و نقل پاک برای همه سازمان، گفت که کلاب سیرا، سازمان غیرانتفاعی زیست محیطی، مدتهاست که برای پاداش دادن به خریداران خودروهای برقی مستعمل تلاش می کند و از دیدن آن در این لایحه خوشحال بود.

او گفت همچنین منطقی است که برای افراد پردرآمدی که به کمک نیازی ندارند، انگیزه ارائه نشود. برای واجد شرایط بودن برای اعتبار خودروی برقی جدید، خریداران نمی توانند درآمد مشمول مالیات بیش از 150000 دلار در صورتی که آنها تک فیلر هستند یا 300000 دلار برای فیلرهای مشترک داشته باشند. خانم گارسیا گفت: «این امر باعث افزایش دلار برای افرادی می شود که بیشتر به تخفیف نیاز دارند.

تسلا که خودروهای گران قیمتی تولید می‌کند که در بین حرفه‌ای‌های ثروتمند محبوب هستند، علیرغم اینکه چندین سال پیش دسترسی به اعتبار مالیات خودروهای برقی فدرال فعلی را از دست داده بود، توانسته است از همه رقبای خود در تجارت خودروهای الکتریکی فروش بیشتری داشته باشد. این نشان می‌دهد که خریداران خودروهای لوکس، خواه معافیت مالیاتی دریافت کنند یا خیر، به خرید خودروهای الکتریکی ادامه خواهند داد.

مارک ویکفیلد، یکی از رهبران صنعت خودرو و صنعت در شرکت مشاوره AlixPartners، گفت: در نهایت محدودیت‌های درآمدی، خودروسازان را تشویق می‌کند تا وسایل نقلیه ارزان‌تری عرضه کنند. “شما یک تمرکز لیزری برای رسیدن به زیر سقف 80000 دلار و 55000 دلار خواهید دید.”

محدودیت‌های قیمت و قوانین ساخت آمریکا نیز خودروسازان را تشویق می‌کند تا باتری‌های ارزان‌تری تولید کنند که به مواد خام وارداتی کمتری نیاز دارند. تسلا و دیگر خودروسازان در حال حاضر خودروهایی با باتری‌های آهن و فسفات معروف به LFP به جای باتری‌های حاوی نیکل و کبالت می‌فروشند که گران هستند و از کشورهایی با سوابق حقوق بشری و محیط‌زیست آلوده می‌آیند. باتری‌های آهن فسفات سنگین‌تر هستند اما معمولاً ارزان‌تر و ماندگارتر هستند. آقای ویکفیلد گفت که قانون کاهش تورم “قرار است رشد LFP را افزایش دهد.”

این قانون شامل مقررات دیگری است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اما می تواند فروش خودروهای الکتریکی را تسریع کند و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

برای مثال، پولی برای کمک به کسب و کارها وجود دارد که شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی را نصب کنند. این برای افرادی که گاراژ یا راهرو ندارند که بتوانند شارژر خود را در آن نصب کنند، مهم است.

همچنین برای کامیون ها و اتوبوس های برقی یا هیدروژنی تا 40000 دلار اعتبار مالیاتی در نظر گرفته شده است. خودروهای تجاری درصد نامتناسبی از گازهای گلخانه ای و آلاینده های مضر بخش حمل و نقل را تشکیل می دهند، زیرا زمان بسیار بیشتری را نسبت به خودروهای سواری در جاده می گذرانند.

گرت جویس، مدیر اجرایی Proterra، یک شرکت کالیفرنیایی که اتوبوس‌های برقی و فناوری برای کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه تجاری می‌سازد، می‌گوید: «این امر نیروی محرکه الکتریکی با باتری را برای خودروهای تجاری جذاب می‌کند.

مری تی بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز، در جریان حضور با آقای بایدن در این ماه گفت: چیزهایی که این لایحه خودروسازان را برای انجام آنها تحت فشار قرار می دهد، مانند استفاده از باتری های ساخت ایالات متحده، “یک شبه قابل دستیابی نیست.” او افزود، اما این قانون “بخشی از کاتالیزوری خواهد بود که به ما کمک می کند تا به جلو برویم.”

فورد تقریباً همان دیدگاه جنرال موتورز را بیان کرد: «در حالی که اهداف اعتبار مالیاتی مصرف‌کننده‌اش برای خودروهای الکتریکی یک شبه قابل دستیابی نیستند، این لایحه گام مهمی به جلو برای دستیابی به اهداف مشترک آب و هوای ملی ما و کمک به تقویت مشاغل تولیدی آمریکایی است.» بیانیه ای که از مجلس خواست تا این قانون را تصویب کند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم